Seks veje til øget sandwichsalg
#1 Gør det nemt
Frokostpausen er ofte kort, og kunderne skal have deres mad i en fart. Menuer gør det nemt og hurtigt for dine kunder at vælge – og hvis maden i forvejen allerede er pakket, er den lynhurtig at tage med. Både til den enkelte eller hele kontoret.
Du kan gøre det endnu nemmere for kunderne ved at give dem mulighed for at bestille på forhånd via click & collect.
#2 Tiltræk morgenfolket
Tilbyd nem, sund og proteinrig morgenmad on-the-go og side orders som fx frisklavede juicer, smoothies og friskskåret frugt. Nogle kunder vil måske allerede fra morgenstunden købe en sandwich med til frokostpausen og små sunde eftermiddagssnacks til senere på dagen.
Måske kan du endda friste dem til at komme igen senere for at købe en sandwich med hjem til aftensmad.
#3 Giv rabatter
Alle elsker gode rabatter. Så beløn dine trofaste kunder og skab endnu mere loyalitet gennem rabatter – fx via et stempelkort, hvor kunden får den tiende sandwich gratis. Du kan også vælge at sætte fokus på dit sandwichsalg i de mindre travle perioder fx ved at give rabat i morgen- og aftentimerne. Overvej også at give studierabat, virksomhedsrabat, rabat til lokale klubber – eller andre større grupper, som du gerne vil tiltrække til din forretning.
#4 Team op
Er der butikker eller steder i dit nærområde, som du gerne vil kobles sammen med, kan du med fordel indgå et samarbejde. Begge parter kan drage nytte af, hvad I hver især kan tilbyde hinandens kunder – og samtidig kan begge parter øge sin indtjening. Det kan fx være et samarbejde med byens bedste koncertsted eller den lokale biograf. Du kan også indgå en aftale med et fitnesscenter med fokus på sunde alternativer, hvor medlemmerne af centret ovenikøbet får rabat i din forretning.
#5 Tilbyd giveaways
Skal du introducere en nyhed - fx en ny sandwich eller en ny menu, så overvej at udlevere små gratis smagsprøver. Det er en oplagt mulighed til at få fortalt kunderne om en nyhed.
# 6 Vis hvem du er
Vi kan alle sammen bedst lide at købe en sandwich fra et sted, der drives af passionerede mennesker. Vær ikke bange for at vise din personlighed og den mad du brænder for at lave fx på de sociale medier. Din historie er unik – så brug den!
Fortæl fx om månedens sandwich, og hvorfor du har valgt en bestemt sammensætning af råvarer, hjemmelavet mayonnaise eller andre specialiteter.