Ja-tak-tilbud på Facebook – sådan kommer du i gang
Flere Cafeér, restauranter, hoteller mfl. får øjnene op for de mange fordele ved at bruge ja-tak-tilbud. Med en minimal indsats er det muligt både at øge dit salg, din kundeskare samt din synlighed på sociale medier.
Ja-tak-tilbud på Facebook og andre sociale medier er stormet frem de seneste par år. Konceptet øger ikke alene din omsætning her-og-nu, men det øger samtidig synligheden af din virksomhed online. I dette indlæg fortæller vi om fire fordele ved at bruge ja-tak-tilbud, og hvordan du gør det – uden at drukne i administrativt arbejde.
Fire fordele ved ja-tak-tilbud på Facebook
- Du genererer salg og øger dermed din omsætning.
- Du udbreder kendskabet til din forretning, hver gang dine kunder tagger deres bekendte i dine ja-tak-opslag. Det betyder, at du får nye potentielle kunder uden at løfte en finger.
- Du får mulighed for at interagere med dine kunder online.
- Du øger antallet af følgere på din virksomhedsprofil på Facebook. Dette gør du især, hvis du afslutter hver tilbudsrunde med noget à la: ”Nåede du ikke at få fingre i det gode tilbud? Fortvivl ej, følg os på Facebook – så får du en notifikation næste gang vi har et godt tilbud”.
Med ovenstående fordele in mente er det ikke overraskende, at ja-tak-tilbud er blevet så populære.
Sådan kommer du i gang
Det er hverken tids- eller ressourcekrævende at supplere din nuværende markedsføring med de smarte ja-tak-tilbud. Alt du behøver er en virksomhedsprofil på Facebook og et uimodståeligt godt tilbud. Tilføj et fængende billede og en sælgende tekst dertil, så er du allerede godt på vej til at supplere din nuværende markedsføring.
Publicér billedet på din virksomhedsprofil med en beskrivelse af det uimodståelige tilbud og oplys om dine afhentningsmuligheder.
Forklar dine kunder, at de kan få tilbuddet ved at skrive ”ja-tak” i kommentarfeltet, inden tilbuddet udløber.
Husk at gøre det klart, at kundens ordre først er modtaget og godkendt, når du har trykket ”synes godt om” eller svaret på kundens kommentar.
Mere kompliceret er det ikke, men til gengæld utrolig effektivt. Du skal dog være opmærksom på, at der ligger noget administrativt arbejde i at registrere og besvare kundekommentarer. Der kan hurtigt komme over hundrede kommentarer, som du manuelt skal besvare, medmindre du lader en app klare det administrative arbejde.
Lad en app klare det administrative arbejde
Ønsker du at slippe for det administrative arbejde, der følger med et ja-tak-tilbud, kan du gøre brug af en app udviklet specielt til formålet. Med denne app eller en lignende løsning behøver du kun at uploade et billede samt nogle få informationer om dit tilbud.
En app til formålet kan:
- slå dit ja-tak-tilbud op på din Facebook-profil på et tidspunkt, som du selv har valgt.
- registrere og håndtere de mange ja-tak-kommentarer for dig.
- informere dine kunder, når tilbuddet udløber eller er blevet udsolgt. På den måde sikrer du, at du ikke sælger mere, end du har på lager.
Piranya er en af de mange apps, der kan hjælpe dig videre. Læs mere her om Piranyas ja-tak-portal eller undersøg markedets øvrige muligheder, så du sikrer den bedste løsning for netop din forretning.