Fem veje til øget burgersalg
Mange forbinder burgere med aftensmåltidet, så det kan være en udfordring at lokke kunderne til tidligere på dagen. Men faktisk er der flere måder, du kan sætte mere gang i frokostsalget og dermed øge din omsætning. Se bare her👇
#1 Gør det nemt
Frokostpausen er ofte kort, og kunderne skal have deres mad i en fart. Menuer gør det nemt og hurtigt for dine kunder at vælge – men hvis maden allerede er pakket, er den hurtig at tage med. Både til den enkelte eller hele kontoret.
Du kan gøre det endnu nemmere for kunderne ved at give dem mulighed for at bestille på forhånd via click & collect.
#2 Team op
Er der butikker eller steder i dit nærområde, som du gerne vil kobles sammen med, kan du med fordel indgå et samarbejde. Begge parter kan drage nytte af, hvad I hver især kan tilbyde hinandens kunder – og samtidig øge jeres indtjening. Det kan fx være byens bedste koncertsted eller den lokale biograf.
#3 Gi’ rabatter
Alle elsker gode rabatter. Så beløn dine trofaste kunder og skab endnu mere loyalitet gennem rabatter – fx via et stempelkort hvor kunden får den tiende burger gratis.
Du kan også vælge at sætte fokus på dit burgersalg i de mindre travle perioder fx ved at give rabat på bestillinger fra kl. 15-17.
Overvej også at give studierabat, rabat til udvalgte virksomheder, der ikke har kantineordning, alle der spiller fodbold i den lokale klub – eller andre større grupper, du gerne vil tiltrække til din forretning.
#4 Tilbyd giveaways
Skal du introducere en nyhed på din menu så overvej at udlevere små gratis smagsprøver. Det er en oplagt mulighed til at få fortalt kunderne om en nyhed.
#5 Vis hvem du er
Vi kan alle sammen bedst lide at købe en burger fra et sted, der drives af passionerede mennesker. Vær ikke bange for at vise din personlighed og den mad du brænder for fx på de sociale medier. Din historie er unik – så brug den!
Fortæl fx om månedens burger, og hvorfor du har valgt en bestemt sammensætning af råvarer, hjemmelavet mayonnaise eller andre specialiteter.